Program MARKETING podpoří váš vstup na zahraniční trhy
Chtěli byste se svými produkty či službami expandovat na zahraniční trhy? Nyní máte jedinečnou příležitost díky programu Marketing, který je součástí operačního programu Podnikání a technologie pro konkurenceschopnost (OPTAK).
Právě byla vyhlášena druhá výzva v programu, jehož cílem je usnadnit malým a středním podnikům vstup na zahraniční trhy prostřednictvím účasti na zahraničních výstavách a veletrzích.
Můžete tak díky dotaci získat finance na široké spektrum služeb a poplatků souvisejících s účastí na těchto akcích (doprava exponátů, stánku a jeho vybavení na veletrh a zpět, marketingové propagační materiály).
Díky zjednodušenému vykazování, kdy není nutné dokládat způsobilé výdaje účetním dokladem a vést oddělené účetnictví, je nyní mnohem snadnější se do výzvy zapojit.
Systém hodnocení projektů je průběžný, což znamená, že kdo dřív přijde, ten má větší šanci. Celkem si firmy mezi sebe rozdělí 250 mil. Kč, což vzhledem k maximální možné dotaci téměř 2,5 mil. Kč znamená, že není na co čekat. Pokud máte o tento typ dotace zájem, rády s kolegyněmi začneme vaši žádost připravovat třeba hned zítra.
Na co lze získat dotaci
Spektrum služeb, které lze prostřednictvím dotace financovat, je opravdu široké a zahrnuje například:
- pronájem, zřízení a provoz stánku (grafický návrh, výkresová dokumentace, pronájem výstavní plochy, stánku a nutného zařízení, připojení k inženýrským sítím a internetu, montáž, instalace exponátů, demontáž,
- povinné poplatky, parkovné, vstupenky, online vouchery, vystavovatelské průkazy, povinné pojištění,
- doprava vystavovaných exponátů, stánku a jeho vybavení,
- marketingové propagační materiály pro účely veletrhů a výstav (letáky, prospekty, brožury, katalogy, CD/DVD/flashdisk prezentace, inzeráty v zahraničním tisku ve formě pozvánky na veletrh).
Výše dotace
- Výše dotace se pohybuje v rozmezí 200 tis. – 2,45 mil. Kč. Maximální míra dotace je 50 % ze způsobilých výdajů. (Výše způsobilých výdajů tedy činí 400 tis. – 4,9 mil. Kč.)
Jaká jsou specifika žádosti o dotaci
Žádost musí obsahovat jasné a podrobné vysvětlení, jak účast na zahraničních veletrzích podpoří expanzi vaší firmy na mezinárodních trzích, například kolik nových smluv uzavřete nebo o kolik zvýšíte obrat. Díky našim rozsáhlým zkušenostem s tímto programem vám pomůžeme tuto podmínku splnit.
Příklad podpořeného projektu
Společnost Retigo, která je dodavatelem vybavení pro gastronomii, se účastnila 10 zahraničních veletrhů v Asii a Evropě v letech 2020-2022. Cílem projektu bylo využít veletrhy jako efektivní marketingový nástroj pro propagaci nové řady produktů a rozšíření exportu na nové trhy, včetně rozvoje výrobních a prodejních aktivit.
Na veletrzích v Itálii, Německu, Velké Británii, Slovenské republice, Číně a Singapuru se společnost soustředila na prezentaci a prodej nové generace konvektomatů RETIGO VISION.
Projekt díky nově vzniklým obchodním kontraktům zvýšil exportní aktivity firmy a pomohl jí se udržet na špičce nejvíce konkurujících firem v oblasti výroby konvektomatů na gastronomickém trhu. Dále pomohl vybudovat a posílit image značky na zahraničních trzích a odlišit ji od konkurence.
Díky dotaci z programu Marketing tak získala finance na aktivity související s účastí na veletrzích, např. pronájem výstavní plochy, povinné poplatky, připojení k inženýrským sítím, zajištění stánku a dopravu exponátů a další.
Chcete se svými produkty také prorazit v zahraničí a plánujete účast na zahraničním veletrhu nebo výstavě? Dejte nám vědět a my se o žádost postaráme za vás!
Fáze propagace je navíc poslední fází Inovačního cyklu firmy, o kterém jsme už psali dříve. Přečtěte si ho a třeba zjistíte, že byste rádi získali dotaci i na ověření tržního potenciálu vašeho produktu či služby, jeho vlastní výzkum a vývoj, nebo fázi výroby.